Nak!

和訳はこっそり変えるかもしれません

I’m Still Breathing / Katy Perry 和訳

www.youtube.com

 

I leave the gas on, walk the alleys in the dark

 ガスをつけっぱなしにしたり 夜中に裏路地を歩いてみたり
Sleep with candles burning, I leave the door unlocked

 ろうそくをつけたまま寝たり ドアの鍵を開けっぱなしにしたり
I'm weaving a rope and running all the red lights

 ロープを準備したり 赤信号ぜんぶ無視したり
Did I get your attention

 気づいてた?
'Cause, I'm sending all the signs

 ずっとサインを送っているんだよ

That the clock is ticking and I'll be giving my two weeks

 時間がもうないってこと 2週間あげるから
Pick your favorite shade of black you best prepare a speech

 好みの喪服とスピーチも準備してたほうがいいよ
Say something funny, say something sweet

 おもしろいこと言ってね 素敵なこと言ってよね
But don't say that you loved me
 でも愛してたなんて言わないでね


I'm still breathing

 わたしはまだ生きてる
But we've been dead for a while

 でもわたしたちはしばらく死んだも同然だったね
This sickness has no cure, we're going down for sure

 もうどうしようもない きっと終わってしまう
Already lost our grip, best abandon ship, oh
 つなぎとめるものがなくなってしまった あきらめるしかないんだ


Maybe I was too pale, maybe I was too fat

 きっと顔色が悪すぎたんだね 太り過ぎだったんだね
Maybe you had better, better luck in the sack

 ひょっとするとベッドの中ではあなたはいい思いをしていたかもしれないけど
No formal education, I swore way too much

 ちゃんとした教育なんて受けてないからいつも口が悪かったよね

I swear you didn't care, 'cause, we were in love

 でも気にしてなかったでしょ 愛し合っていたもの

So as I write this letter and shed my last tear

 最後の涙を流してこの手紙を書きながら
Know it's all for the better that we end this here

 ここで終わりにするのがいちばんいいんだってわかった
Let's close this chapter, say one last prayer

 わたしたちの物語はこれでおしまいにしよう 最後のお祈りをしてね
But don't say that you loved me

 でも愛してたなんて言わないで

I'm still breathing

 わたしはまだ生きてる
But we've been dead for awhile

 でもわたしたちはしばらく死んだも同然だったね
This sickness has no cure, we're going down for sure

 もうどうしようもない きっと終わってしまう
Oh we've been diagnosed, so let's give up the ghost

 もう診断は下りてるんだよ もう死んでしまおう

'Cause, I'm still breathing

 だってわたしはまだ生きてる

But we've been dead for a while

 でもわたしたちはしばらく死んだも同然だったね
This sickness has no cure, we're going down for sure

 もうどうしようもない きっと終わってしまう
Already lost our grip, best abandon ship, oh
 情熱もなくなってしまった あきらめるしかないんだ


Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah
Oh, I'm still breathing, I'm still breathing
Oh, oh

 

とっても素敵なライブ動画も貼っちゃえ!

 

www.youtube.com